Розказати про місцеву проблему та звернути увагу на важливу соціальну тему можна через творчий підхід – створити соціальний відеоролик, який не залишить байдужим та приверне увагу громади до соціальної проблеми або актуальної теми.
Як саме використовувати цей інструмент для вирішення місцевих проблем дізнавалась молодь трьох об’єднаних територіальних громад Херсонської області (Кочубеївської, Асканіє-Нової та Музиківської ) 29 травня 2017 року в м.Херсоні під час майстер-класу про виготовлення соціальних відеороликів.
Як соціальні відеоролики можуть допомогти вирішити місцеві проблеми?
- сюжет привертає увагу;
- можна за 30 секунд показати те, про що розповідати потрібно годину;
- гарне відео здатне долати байдужість та мотивувати до дії відео збуджує наші емоції;
– процес створення відеороликів дозволяє знайти однодумців для вирішення проблеми.
Це лише деякі коментарі дітей. Для них участь у майстер-класі – перша спроба такої творчої роботи. Ще багато чому потрібно навчитись, зокрема писати сценарій, робити розкадровку, навчитися знімати на відеокамеру, обирати правильні ракурси.
Під час навчання діти обирали проблему, потренувались писати сценарій та робили розкадровку варіантів відеороликів.
Серед запропонованих молоддю проблем виявилось декілька топових тем:
- Екологія(неогороджені смітники, відсутність сортування сміття, засмічені вулиці, забруднення навколишньої природи через побутові відходи, забруднення через викиди фермерських господарств);
«У нас велика проблема. Багато побутового сміття на вулицях, навіть на полях. Часто, через лінощі людей, яким важко донести своє сміття до смітника», – прокоментувала Вероніка з Кочубеївської ОТГ.
- Змістовне дозвілля(відсутність дитячих та спортивних майданчиків, місцевого клубу, дискотек);
«У свій вільний час нікуди піти: клубу не має, майданчику де б в м’яч погуляти, також, іноді, особливо на свята, хочеться з друзями піти на дискотеку. а її не має», – зазначила Поліна, Асканіє-Нова ОТГ.
- Дороги (погане дорожнє покриття та відсутність безбар’єрного доступу);
- Куріння, споживання алкоголю в громадських місцях;
На жаль, у громадських місцях споживають алкоголь, курять, хоча це слід робити у відведених для цього місцях. І що найгірше, часто це відбувається на територіях шкіл. або на дитячих майданчиках»,- розказала Наталія з Асканія-Нова ОТГ.
- Також молодь турбували проблеми війни, побудова миру, освіта та навчання, фінанси та сімейні цінності.
Опановувати мистецтво створення соціальних відеороликів дітям допомагав тренер Устин Данчук, засновник та керівник першої Кіношколи в м. Херсоні.
Під час майстер-класу команди з кожної об’єднаної громади мали обрати одну тему/проблему та подумати над можливими сюжетами соціального відеоролика. Після, часом запеклих обговорень, команди представили свої напрацювання.
Команда1 (Асканіє-Нова ОТГ):
Обрана тема– не дотримання еко-норм.
Опис проблеми: забруднення фермерських угідь.
Тема ролику: встановлення огороджень та кордонів фермерських угідь.
Команда 2 (Кочубеївська ОТГ):
Обрана тема – Сміття (стихійні сміттєзвалища).
Опис проблеми: Засмічені лісосмуги, водоймища, ґрунт, вулиці.
Тема ролику: Порівняння чистих та брудних територій (на смітниках граються діти, на засміченій природі відпочивають люди, в засмічених водоймах купаються люди).
«Уявіть собі картинку: в полі стоїть корова та щось жує. Наступний кадр: жує…поліетилен», – прокоментував напрацювання команди Владислав, представник команди:
«Ми обговорювали також слоган та придумали: «Збережи природу заради майбутнього!», – доповнила Вероніка, представниця команди.
Команда 3 (Музиківська ОТГ):
Обрана тема – екологія.
Опис проблеми: Птахофабрика зливає відходи у місцеву річку, на поля. Згодом це просочується у ґрунт, змішується з ґрунтовими водами, які далі потрапляють у водопровід.
Тема ролику: показати, як така ситуація в майбутньому може призвести до екологічної катастрофи.
«Коли ми обговорювали обрану тему, зрозуміли, що вона складніша ніж ми уявляли собі раніше. Нам слід більше дізнатися про проблему в нашій громаді та її причини», – зазначив Андрій, представник команди.
В свої громади учасники навчання поїхали з домашнім завданням від тренера. Їм потрібно за два тижні відзняти чорновий матеріал відеоролику. На наступному майстер-класі почнеться етап монтажу.