У Херсоні відбулася презентація дослідження медіаситуації регіону, яке провели експерти Інституту масової інформації та GfK Ukraine.
Експерти ІМІ моніторили по дев’ять місцевих ЗМІ (два телеканали, три друковані та чотири інтернет-видання) у восьми регіонах півдня і сходу України (Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Миколаїв, Херсон, Сєвєродонецьк, Маріуполь та Краматорськ) щодо найактуальніших для медіа тем, висвітлення теми АТО, рівня «джинси», джерел інформації, які найчастіше використовують журналісти.
У Херсоні до моніторингу були включені телеканали «Скіфія» і «ВТВ плюс», газети «Гривна», «Новий день», «Вгору», а також інтернет-видання «Херсон-онлайн», «Херсонські вісті», «Херсонці» і «Херсонщина за день».
GfK Ukraine досліджували, звідки саме мешканці сходу та півдня України дізнаються новини, які теми їх найбільше цікавлять, а якої інформації бракує у ЗМІ, хто винен у війні на Донбасі та якого зовнішньополітичного курсу має дотримуватись Україна тощо.
ЩО ЦІКАВИТЬ ХЕРСОНЦІВ?
Дослідження GfK Ukraine показало, що найважливішою темою для мешканців Херсонської області є державна політика. Нею цікавляться 44% опитаних. На другому місці – охорона здоров’я (38%). Одразу за нею – погода. Метеорологічні новини постійно читають 35% опитаних. Матеріали про стиль життя і розваги цікавлять 33% мешканців Херсонщини, а тема АТО – 32% опитаних. Місцева політика опинилася на 6-й сходинці рейтингу запитуваності (30%). Найменше шукають локальні новини (села, району, міста) – 24% опитаних.
ПРО ЩО ПИШУТЬ МІСЦЕВІ ЗМІ?
Найпопулярнішою темою херсонських друкованих видань є кримінал, нещасні випадки та надзвичайні події. Цій темі присвячено 19% усіх новин. Варто зазначити, що під час презентації дослідження експерти ІМІ зауважили, що ця тема є найпопулярнішою для ЗМІ в усіх областях України.
Такий самий відсоток інтернет-ЗМІ регіону приділяють економічним та бізнес-новинам. А на телебаченні найпопулярнішими новинами є спортивні. Їх в ефірі підсумкових випусків новин на телеканалах «Скіфія» та «ВТВ+» виявилося 16%.
Місцевій політиці у херсонських новинах приділяють небагато уваги. У друкованій пресі лише 8% матеріалів стосуються цієї теми, на телебаченні – 7%, а в інтернет-ЗМІ – 15%.
Державна політика також є не дуже популярною для місцевих журналістів. У всіх трьох типах ЗМІ їй приділено 5% новин.
Місцеві культурні події висвітлюють здебільшого на телебаченні (11% новин) та в інтернеті (9%), тоді як газети містять тільки 4% такої інформації. Тема шоу-бізнесу взагалі не розкрита на телебаченні та в інтернеті, а в газетах, як правило, такі новини розміщують біля телепрограми і займають 2% уваги читача. Невисоким є рівень зацікавленості місцевих журналістів питаннями освіти, громадянського суспільства та конфліктно вразливих груп населення. У друкованих та електронних медіа цим темам приділяють 2-3% новин, а на телебаченні – від 5 до 9%.
Майже не приділяють місцеві автори уваги війні на сході України. 1% новин з цієї теми присутні у газетах та інтернет-медіа, а 2% – на телебаченні.
ЯКОЇ ІНФОРМАЦІЇ НЕ ВИСТАЧАЄ?
Дослідження показали, що мешканцям Херсонської області найбільше бракує матеріалів, у яких би об’єктивно висвітлювались новини місцевого рівня. Так відповіли 17% опитаних. Об’єктивних новин про загальноукраїнські події не вистачає 14% опитаних. Більше хочуть читати про діяльність місцевої влади (10%) та боротьбу з корупцією на місцевому рівні (9%). Ще 7% учасників дослідження зазначили, що їм бракує новин про АТО і все, що пов’язане з війною на сході України. Трохи менше опитаних (6%) відповіли, що місцеві ЗМІ мало уваги приділяють журналістським розслідуванням. І лише 2% зазначили, що їм не вистачає інформації про громадянське суспільство та місцеві волонтерські ініціативи.
ЗАТИШШЯ «ДЖИНСИ»
Рівень замовних матеріалів у херсонських медіа низький, що можна пояснити відносним затишшям у політичному житті регіону. Лідерами за кількістю прихованої реклами залишаються інтернет-ЗМІ, де розцінки на такі матеріали в рази нижчі, ніж на телебаченні, радіо чи в газетах.
3% усіх матеріалів у новинах досліджуваних сайтів мали ознаки замовних, тоді як у газетах цей показник на рівні 1%. В інтернеті 2% виявилися політичною «джинсою» і 1% комерційною, а в газетах цей показник склав 1 та 0,3% відповідно.