Журналістів навчатимуть писати матеріали за специфічною проблематикою – про переселенців. Упродовж листопада-грудня відбудуться перші тренінги для місцевих теле-, друкованих та онлайн ЗМІ у різних регіонах України.
Інформацію стосовно проведення тренінгу надав один із організаторів, директор програм МГО «Інститут регіональної преси та інформації» Олексій Солдатенко.
– З якою метою проводитиметься цей тренінг?
– Навчання здійснюється в рамках проекту «Голос місцевих медіа: особливості висвітлення тематики переселенців, професійні норми та стандарти», фінансованого Європейським Союзом. Тренінги організують Фундація «Томсон» (Великобританія) та Інститут Регіональної преси та інформації (ІRMI, Україна).
Навчання тележурналістів та друкованих/онлайн ЗМІ з технічних причин проводитимуться окремо. Окремі сесії передбачені для журналістів Донецької та Луганської областей, а також Криму.
Під час навчання учасники опанують необхідні редакторські навички та ознайомляться з найкращими практиками для висвітлення тематики переселенців. Через збалансовані, конструктивні новини місцеві видання можуть попередити виникнення конфліктних ситуацій.
У перспективі створена під час проекту мережа регіональних медіа слугуватиме платформою для налагодження прямої співпраці з колегами у країнах ЄС.
– Коли планують проводити продакшн-тренінг у Херсоні?
-Тренінг у Херсоні проходитиме з 23 по 27 листопада для журналістів з Донбасу та Криму. Під час тренінгу фокус буде зроблено на переселенцях з Криму. Навчатиметься група з 15 журналістів.
– Що входитиме у програму тренінгу?
– Це продакшн-тренінги, під час яких журналісти будуть зустрічатися з переселенцями, які зараз проживають у регіоні, спілкуватися, писати статті, інтерв’ю, аналітичні матеріали. Для них буде підготовлена програма відвідування місць нинішнього проживання внутрішньо переміщених осіб. Фактично, це навчання в процесі роботи. Із журналістами працюватимуть міжнародні та українські тренери-консультанти, які, зокрема, мають досвід журналістської роботи у зонах конфліктів, з біженцями та переселенцями, є експертами з питань професійних стандартів, правових та етичних норм журналістики.
За час тренінгу кожен учасник повинен підготувати та опублікувати матеріал у своєму ЗМІ.
– Що корисне зможе винести для себе журналіст, побувавши на тренінгу?
– Тема внутрішніх переселенців непроста для медіа. Як з точки зору професійних і правових норм, так і з огляду на етичні стандарти журналістики. На цих аспектах і буде зосереджена увага. Це продакшн-тренінги, тобто навчання в процесі роботи. Тренери працюватимуть з журналістами, що називається «у полі». Обговорюватимуть і оцінюватимуть обрані теми, аспекти, розроблятимуть алгоритми журналістських матеріалів. А потім аналізуватимуть роботу учасників з точки зору особливості збору інформації, спілкування, структурування самого матеріалу, мови тощо. Взагалі на тренінги, а ми проводимо їх вже багато років, зазвичай приїжджають журналісти, які вважають професійне навчання важливою умовою роботи.