Акція кримських татар і численних патріотичних рухів щодо продовольчої блокади анексованого Росією Криму триває вже понад тиждень. Після нетривалого спротиву водіїв вантажівок, які намірялися перегородити дорогу й для легкових автівок, сьогодні на всіх пунктах пропуску – Чонгар, Чаплинка, Каланчак – ситуація більш-менш спокійна. Власне, на самих КПВВ, як повідомили в прес-службі Азово-Чорноморського регіонального управління ДПСУ, черг із фур немає, а пішоходи і водії легкових машин перетинають адмінкордон у звичному режимі.
«Звичайно, ми вживаємо додаткові заходи безпеки, посилюємо наряди, адже відчувається певне напруження у зв’язку з блокадою. Втім, ніяких екстрених випадків за цей період не траплялося», – говорить помічник начальника управління Максим Сорока.
Перед блок-постами активістів також немає особливих черг. Власники компаній, які раніше везли продукцію на півострів, вирішили взяти паузу або просто відмовитися від поставок, адже наразі очікувати тижнями на кордоні – безперспективно.
Днями учасники блокади розширили свою акцію. За допомогою вантажного крану, бетонних блоків і залізних «їжаків» вони перекрили сполучення із заводом «Кримський титан». Ще кілька днів тому потяги везли сировину на завод спеціальною колією. Тепер вагони стоять на станції «Вадим». Тут знаходяться учасники блокади, прикордонники, міліція. Учасники акції пояснюють, що вони проти того, аби підприємство, що знаходиться на окупованій території, підтримувалось українською стороною. Водночас, працівники «Кримського титану», які живуть на материковій Україні і щодня перетинають адмінмежу по дорозі на роботу, говорять, що на заводі вичерпується запас сировини. Вони зазначають, що на старих запасах підприємство може протриматися ще кілька тижнів.
Крім того, згідно з повідомленням на сайті «Укразалізниці», Україна більше не здійснюватиме перевезення вантажів на територію Криму, а лише до станції Вадим. Нагадаємо, пасажирські перевезення до Криму українська залізниця не здійснює ще з 26 грудня 2014 року.
Іван АНТИПЕНКО, «День»