Нових тролейбусів за кошти ЄБРР в Херсоні не буде

2 Червня 2021 10:47

Міський голова Херсона Ігор Колихаєв одноосібно вирішив розірвати договір на отримання кредиту в 10 млн. євро від Європейського банку реконструкції та розвитку на закупку 50 нових тролейбусів, супутнього обладнання та запасних частин. Очільник міста повідомив про це на своїй сторінці у Фейсбуці 30 травня.

Про це повідомляє журналіст видання “Новий день” Олег Батурін. 

“Мені не подобаються умови цього договору, і заради пари десятків нових тролейбусів я не зажену місто в кабалу. І ось хоч лайтеся, хоч ні. Голос цифр у цьому питанні голосніше, ніж шум обурення. Ви зрозумійте головне: нові тролейбуси — лише верхівка айсберга, тому що ця покупка потягне за собою заміну всіх електроліній, стовпів і інших супутніх елементів. І все це ляже на бюджет міста. Ми не готові, говорю відверто. Якщо постачальники і банк погодяться на наші умови договору, ми продовжимо співпрацю”, — написав Ігор Колихаєв.

На жаль, міський голова Херсона не пояснив, які саме умови він хоче висунути ЄБРР.  Також він написав неправду, заявляючи про те, що заміна електроліній ляже на бюджет міста. Адже, за умовами договору з ЄБРР, Херсонська громада могла б отримати 2 млн. євро безповоротного інвестиційного гранту. 1,5 млн. євро з них мають піти на модернізацію тролейбусної інфраструктури і розширення контактної мережі, а саме реконструкцію тягових підстанцій і розширення мережі у мікрорайонах міста. Решта гранту має піти на оплату роботи консультантів у рамках реалізації проєкту.

Сам же кредит у 10 млн. євро місто мало отримати на 13 років під 5,75% річних з можливістю коригування у бік зменшення, залежно від кредитного рейтингу міста та досягнення позичальником показників фінансових коефіцієнтів, що задовольняють ЄБРР. Також банк зобов’язався надати пільговий період повернення коштів терміном у 3 роки.

Відповідно до правил закупівель, ЄБРР висуває дуже жорсткі вимоги. Зокрема, усі учасники процесу повинні дотримуватися високих стандартів ділової етики на всіх етапах реалізації проєкту. Будь-який факт таких дій призводить до закриття проєкту та отримання “чорної мітки” усіма учасниками проєкту, що є показовим маркером для інвесторів і фондів.

Замість кредиту ЄБРР та сучасних і екологічних тролейбусів Ігор Колихаєв пообіцяв “у червні збагатити Херсон на першу десятку нових автобусів”. Також він заявив про намір об’єднати два комунальні підприємства — “Херсонелектротранс” і “Херсонський комунальний транспортний сервіс”.