Облдержадміністрації використали лише 30% коштів, виділених за різними державними програмами на ремонт доріг. У низці областей досі не сформовані професійні команди фахівців для підготовки відповідної документації і проведення тендерів.
Про це йшлося під час панельної дискусії “Кожному своя дорога: півроку роботи дорожнього фонду”, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“За різними державними програмами – митного експерименту і дорожнього фонду – в облдержадміністрацій є 17,2 млрд грн коштів, а використано близько 30%. Скоріш за все, кошти лежать на депозитах, і з цим треба боротися, бо нам потрібні дороги”, – зазначила директор Команди підтримки реформ Міністерства інфраструктури України Олександра Клітіна.
За її словами, якщо кошти Дорожнього фонду використовувати ефективно, то за 5 років дороги в Україні можна відбудувати.
Директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України Віктор Сасін звернув увагу на те, що чимало областей лише нещодавно затвердили проектну документацію та розпочали тендери, а отже, втратили час для будівництва доріг.
“Херсонська, Миколаївська та Черкаська області мають погані темпи освоєння коштів (на будівництво доріг – ред.)”, – зауважив Сасін, додавши, що такий аналіз у відомстві проводитиметься постійно. На думку Сасіна, у тих областях, де погані темпи ремонту доріг чи освоєння коштів дорожнього фонду, не сформовані професійні команди фахівців для підготовки відповідної документації і проведення тендерів. Затягують терміни початку ремонту доріг і компанії, які беруть участь у тендерах, а потім оскаржують їхні результати.
Посадовець нагадав, що міністерство попередило керівників ОДА про можливий перерозподіл коштів на будівництво автомобільних шляхів до інших областей у разі їх вчасного неосвоєння.
Як повідомляв Укрінформ, ініціативу про перерозподіл коштів дорожнього фонду між областями підтримав Президент України Петро Порошенко. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян раніше зазначав, що Державний дорожній фонд працює успішно і передбачає захищене фінансування дорожньої галузі в 2018 році на рівні 32 млрд гривень.