Херсон на дні рейтингу за індексом оцінки якості обслуговування та послуг серед обласних центрів України

4 Квітня 2018 11:52

Соціологічна група «Рейтинг» провела четверте всеукраїнське муніципальне опитування. Як зазначено на сайті «Рейтингу», це щорічне дослідження забезпечує розширений погляд на ставлення громадян до місцевого самоврядування і муніципальних послуг. Опитування було проведено у 22 обласних центрах України, які не перебувають під контролем російських або проросійських сил, а також у містах Маріуполь та Сєверодонецьк. Дослідження базується на вибірці з понад 19 000 респондентів. Опитування проводилось із 20 січня по 10 лютого 2018 року за допомогою face-to-face інтерв’ю на дому респондентів.

Дослідження охоплює широкий спектр питань, які показують загальні настрої українців щодо правильності розвитку країни, проявів корупції на місцевому рівні, оцінку діяльності місцевої влади, електоральні настрої, рівень схвалення різних інституцій тощо.

Ми вибрали результати відповідей мешканців Херсона, — міста, яке за індексом оцінки якості обслуговування та послуг серед обласних центрів України посіло останнє місце з загальною оцінкою 2,7 бала з 5 можливих. Останню сходинку Херсон розділив із Чернівцями (теж 2,7). Перше місце в рейтингу посіла Вінниця (3,6), Луцьк і Харків мають по 3,3 бала.

Одразу варто зазначити, що до узагальнених рейтингів міст, які включають дуже багато компонентів і суб’єктивних оцінок, варто ставитись обережно. Та й результати цього опитування показують, що аутсайдери не далеко відстали від лідерів. Однак загальні тенденції і настрої городян все-таки можна прослідкувати. Дослідження «Рейтингу» порівнює результати за 4 останні роки. І за останні 2 роки Херсон стабільно залишається останнім.

Найгірше херсонці оцінили рівень надання послуг дошкільної, середньої та вищої освіти, культури, спорту, медичних послуг, торгівлі та збору сміття. Трохи краще городяни оцінюють рівень послуг теплопостачання, водопостачання і каналізації, рівень екології. На запитання «Наскільки місто є зручним для пасажирів громадського транспорту?» «Погано» відповіли 46% і «Жахливо» — 9%. Рівень транспортної інфраструктури загалом оцінюють «Погано» (40%) і «Жахливо» (12%). Респонденти також назвали місто незручним для власників авто і велосипедистів. Однак цей показник приблизно рівний у всіх містах і оцінений як «середній». Так само однаково погано респонденти обласних центрів оцінили інфраструктуру для людей з інвалідністю.

Рівень задоволення роботою міської влади Херсона теж невисокий. Найбільше городянам не подобається діяльність міської ради — 71% незадоволених. 63% опитаних незадоволені роботою міського голови, з яких 40% — «зовсім незадоволені».  Ставлення представників місцевої влади до людей, які звертались за послугами протягом останніх 2 років, негативно оцінене на 39% і позитивно на 29%. Якість отриманих послуг на рівні «Погано» (27%) і «Дуже погано» (19%), а доброю якість послуг назвали 27% опитаних. Діяльність такої інституції як ОДА не схвалюють 61% опитаних, а обласної ради — 62%. Найменше серед усіх респондентів херсонці задоволені діяльністю поліції — всього 12. А 58% опитаних відчувають себе у небезпеці, коли самі повертаються додому в темний час доби.

Про що загалом свідчать ці цифри? Якщо додати до них рейтинги середньої заробітної плати Держстату, де Херсон і область теж завжди знаходяться у нижній частині списку, можна констатувати, що за 4 роки після анексії Криму Росією регіон і його центр не стали тією «вітриною» успішності, про яку постійно говорять чиновники усіх рівнів. Статус фактично прикордонної області поставив серйозні виклики, але й дав нові можливості для розвитку, які поки що так і залишаються можливостями. І про кожну сферу — від туризму до промисловості — можна вести окрему довгу розмову з постановкою питання «Чому не вдається?».

Іван АНТИПЕНКО, «День»