На найближчій сесії Херсонської міської ради депутатам пропонують заслухати звіт «щодо виконання в 2017 році комплексної програми розвитку туризму міста Херсона на 2016 – 2018 роки». Відповідний проект рішення вже опублікований на офіційному сайті міста.
Автор цих рядків вирішила з ним ознайомитись. І сподівалась, що вивчення документу займе хоча б годину часу, бо розраховувала побачити багато сторінок із переліком здобутків херсонського туризму.
Але не так сталося, як гадалося. Звіт за рік роботи управління культури (а саме воно є виконавцем даної комплексної програми) зайняв усього 2 аркуші формату А4. Отже, чим нам з вами можна вже пишатись?
«Протягом 2017 року управління культури міської ради (далі – Управління) ставило за мету розвивати позитивний імідж Херсона та просувати місто на всеукраїнському та міжнародних рівнях» – сказано в документі.
А далі йде перелік усього, що встигли зробити за минулі 12 місяців:
– придбали туристичний путівник англійською мовою, брошуру «Херсон. Подорож на південь» (вже непогано. Але де можна побачити цю брошуру? Чи її дарували виключно поважним іноземним гостям? У кого саме придбали туристичний путівник? За скільки?);
– виготовили сувенірний ряд: магніти, вітальні листівки, подарункові пакети та еко-сумки, значки «Скіфське сонце» (хтось їх бачив? У якій кількості виготовили? Скільки коштів на них витратили? Їх продавали чи дарували іноземним делегаціям? Можливо, на сесії депутатам дадуть відповідь і на це запитання);
– виготовили сувенірну продукцію до VІ Балтійсько-Чорноморського економічного форуму (еко-сумки, кард кейси, флешки із нанесенням бренду Херсона «Скіфське сонце» бейджі, програмки) ( тут все більш-менш зрозуміло. Форум відбувся, сувеніри гостям роздавали);
– провели рекламну кампанію «Херсон для тебе» у містах Львів і Луцьк, відповідно, реклама цих міст розміщувалася на території Херсона (борди особисто я бачила. Та чи мала така кампанія хоч якийсь результат – загадка);
Вивчаємо документ далі. Там сказано, що спеціалісти сектора розвитку туризму управління культури взяли участь у міжнародній туристичній виставці «UITT 2017», що проходила в столиці. Там вони представляли туристичний потенціал Херсона та Херсонської області.
Наступний перелік здобутків:
– у червні 2017 року проведено прес-тріп для представників українських видань «Український туризм», «Intercity», інтернет-порталів zruchno.travel та relax.com.ua, на сторінках яких з’явилися публікації про Херсон;
– у серпні 2017 року спільно з компанією Turkish Airlines успішно проведено ознайомчий тур для турецьких сімейних блогерів, де Херсонщина представлена як новий доступний продукт для сімейного відпочинку. Після ознайомчого туру на турецькому телеканалі «7D» продемонстровано відеоролик про Херсон, кількість переглядів якого сягає 500 тисяч переглядів;
– проведено ІІ премію «Бренд року 2017» серед суб’єктів туристичної галузі;
– підготовлено 20 рецептів і історичні довідки до цих рецептів для видання буклету «Вінтажна кухня Херсона» (де можна хоча б ознайомитись із цим буклетом? Якою мовою його видали? Чому не було широкої презентації цього продукту? Який його тираж? Суцільні питання).
Окрім цього, протягом 2017 року спеціалісти сектора розвитку туризму управління культури міської ради брали участь у засіданнях Ради туристичних міст та регіонів України при департаменті туризму та курортів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, у конференції ЮНВТО, присвяченій темам розвитку туризму в Україні, у форумах, семінарах тощо.
Наприкінці звіту є трохи цифр. Так, за минулий рік на майже 32% збільшилось надходження туристичного збору і склав він 200 тисяч 800 гривень. Також Програму профінансовано в обсязі 409 820 грн (при плані – 474 820 грн).
І на цьому звіт завершується. З одного боку, радієш, що щось в нашому південному місті робиться задля зацікавлення туристів. Але…Запитання, які виникли особисто в мене, я в статті озвучила. До речі, в опублікованому звіті не розписано, скільки кожен здобуток коштував бюджету. Це не претензії заради претензій. Просто херсонці мають знати, на що витрачаються їх податки.
Можливо депутатам пощастить більше, і їм нададуть більш детальну інформацію. Якщо, звичайно, народним обранцям це буде цікаво.
Олена ПІМЕНОВА, “Херсонці”
Фото ХерсON