Транспортний конфлікт у Херсоні між фірмами-перевізниками, громадськими активістами та міською владою, який триває з початку року, схоже, дійшов до своєрідного перемир’я. Виконавчий комітет Херсонської міської ради більшістю голосів підтримав проект рішення «Про забезпечення організації якісних пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування». У документі зазначено, що з моменту його опублікування перевезення пасажирів на міських автобусах коштуватиме 5 гривень. Тариф установлено до 1 квітня 2018 року.
ПРО ЩО ДОМОВИЛИСЯ?
У рішенні виконкому визначено низку заходів з покращення якості перевезення. Зокрема, до 1 грудня цього року перевізники зобов’язані привести рухомий склад у відповідність до умов договорів, забезпечити належний технічний та санітарний стан автобусів, необхідне інформаційне забезпечення транспортних засобів, дотримання персоналом вимог законодавства про автомобільний транспорт та захист прав споживачів, зокрема щодо обов’язкової видачі проїзних квитків пасажирам, забезпечити водіїв форменим одягом.
Крім того, до 1 квітня 2018 року управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку перевірить роботу перевізників, дотримання ними умов договорів, зокрема дотримання графіків та розкладів руху, відповідність наявного рухомого складу, зазначеного в додатках до договорів, належного технічного та санітарного стану, інформаційного забезпечення рухомого складу, вимог до роботи водія тощо. У разі ухиляння перевізника від дотримування умов договорів міська влада зобов’язалася припинити співпрацю з таким перевізником.
Також у рішенні виконкому вказано, що до 1 січня 2019 року в місті оновлять рухомий склад пасажирського транспорту. На автобусних маршрутах використовуватимуть транспорт І, ІІ класів (середньої та великої пасажиромісткості — до 32 осіб).
ДУМКИ РОЗДІЛИЛСЯ
Громадські активісти, які понад півроку вимагають від влади і перевізників виконувати умови чинних договорів, такий компроміс оцінюють неоднозначно. «Хтось вважає, що це вже добре, оскільки хоч якісь наші вимоги були прийняті (на відміну від проекту рішення в лютому, де просто збільшувалась вартість). А хтось вважає, що треба вести боротьбу далі й повертати вартість 3 грн, — коментує Ярослав КОНЦЕВИЙ, голова робочої групи, яка займалася проблемою перевезень. — Меморандум, розроблений нашою групою, не прийнято. Пропозиції щодо змін в роботі управління транспорту, проведення конкурсу та договорів з перевізниками не враховані».
«Особисто я розчарований цією кампанією. Розчарований пасивністю людей, для яких насправді дуже істотна різниця: платити 3 чи 5 гривень. Якби із самого початку нашу групу підтримувало багато людей, то вже сьогодні можна було б бачити перші результати. Тому я не знаю, чи буду надалі брати участь в цій кампанії, але загалом ініціативна група продовжуватиме працювати», — каже Ярослав.
Водночас, частина депутатів міської ради, які виступали проти підняття тарифу, обіцяють ініціювати скасування рішення виконкому під час пленарного засідання ради.
ПОТРІБНО ПРАЦЮВАТИ СИСТЕМНО
Нагадаємо, транспортний конфлікт у Херсоні триває з початку 2017 року. 10 лютого міськвиконком прийняв рішення про підняття тарифу на проїзд до 5 гривень «у робочому порядку», тобто без публічного засідання, шляхом збору особистих підписів членів виконкому. Це викликало значний резонанс у ЗМІ та серед депутатів міської ради. Конфлікт продовжився позовами до суду, скасуванням рішення виконкому міською радою, створення робочої групи з громадських активістів, погрозами перевізників не виходити на маршрути тощо.
Водночас більшість учасників конфлікту сходяться на тому, що транспортна проблема — одна з найболючіших у місті. Йдеться про недотримання перевізниками графіку руху автобусів, відсутність рейсів у вечірній час, незадовільний технічний і санітарний стан маршруток. Нова домовленість міської влади з перевізниками — ми піднімаємо тариф, ви покращуєте якість — залишає сподівання на розв’язання проблеми. Якщо ж рівень перевезень, а передусім — ставлення перевізників до городян не зміниться, у місті можна очікувати нові протести проти маршрутників і влади.
«До рішення виконкому ще обговорювалось винесення на засідання міськради програми розвитку громадського транспорту. Тільки прийняття цієї програми може щось покращити в майбутньому. Потрібно працювати системно. Це не робиться за один день та одним рішенням. Якщо програму не приймуть, но навряд ми побачимо якісь покращення. Крім того, місто зобов’язане розвивати комунальний транспорт, щоб було що протиставити монополії приватних перевізників», — завершує Ярослав Концевий.