Проект «Укрскарга» — це безкоштовний віртуальний сервісний центр подання пропозицій та скарг до органів місцевої влади та міських служб, які надають різноманітні послуги громадянам. Сайт розробили місцеві активісти без залучення бюджетних чи грантових коштів. Старт проекту заплановано на 1 червня.
Як зазначає автор ініціативи Ярослав Концевий, головна мета проекту — дати інструмент активному громадянському суспільству для захисту своїх прав на якісні послуги, які повинні гарантувати відповідні служби. «Коли хтось проїхав у маршрутці, де водій палить за кермом, а потім написав гнівний пост у фейсбуці, результат буде нульовий, нікого не покарають, а ті, хто мають звернути на це увагу, зазвичай, такий пост не прочитають. Ми маємо реагувати правильно: писати скарги і звернення у встановленій формі і доставляти їх у відповідні служби, — коментує Ярослав КОНЦЕВИЙ. — На жаль, на це у людей часто не вистачає часу і достатніх знань».
На сайті «Укрскарга» буде завантажено низку шаблонів скарг і звернень. Громадянин підписується, зазначає конкретну проблему, роздрукувати лист і віднести його у дирекцію того підприємства чи служби, яка надає неякісні послуги. Деякі підприємства готові співпрацювати з активістами, каже Ярослав. «Наприклад, міський водоканал хоче приймати ці листи в електронній формі як звернення громадян і реагувати на них. Це добре і значно пришвидшує процедуру. Але якщо інші підприємства не хочуть співпрацювати — не проблема. Листи все одно будуть до них потрапляти, а вони мусять реагувати, згідно з законодавством. Головне — активізувати громадян і навчити їх правильно контактувати з органами влади. Тому в цьому нам важлива підтримка ЗМІ», — зазначає Ярослав.