Микола Томенко: «UA: Перший»: перший за витратами, двадцятий – за рейтингами

17 Серпня 2015 16:52
1tv.com.ua

1tv.com.ua

Довгоочікуване суспільне мовлення, запущене на базі Першого національного телеканалу у квітні цього року, не виконує своєї мети і завдань, вважає народний депутат України Микола Томенко.

Маючи досить непогане державне фінансування, «суспільне телебачення» не є суспільним за змістом і абсолютно програє у рейтинговості іншим телекомпаніям, зауважує він.

Так, Микола Томенко звернув увагу, що згідно з рейтингом українських телеканалів, який традиційно укладає компанія Nielsen на замовлення Індустріального телевізійного комітету (ІТК), станом на другу половину липня 2015 року «UA:Перший» посідає аж 20 місце! (див. табличку нижче)

«Зрозуміло, що «суспільне телебачення» обійшли усі «великі» комерційні канали на зразок Інтера, 1+1, СТБ, ICTV тощо. Крім того, «UA: Перший» серйозно випередили не тільки «нішові» канали (дитячі PLUSPLUS, PIXEL, QTV чи музичний М1), а навіть і такий менш відомий канал, як НЛО-TV. А тепер «суспільне мовлення» за рейтингом (0,11%) бореться з каналом BIGUDI…», – зауважив М. Томенко.

«Тобто, всі, хто міг обігнати «суспільне телебачення», це вже зробив. Виникає питання: а за що ми платимо понад 700 мільйонів бюджетних гривень на рік?! Складається парадоксальна ситуація: телебачення, яке є ПЕРШИМ ЗА БЮДЖЕТНИМИ ВИТРАТАМИ, виявляється ДВАДЦЯТИМ – ЗА РЕЙТИНГАМИ!», – наголошує народний депутат.

Крім того, він звертає увагу на змістовний контент цього «суспільного телеканалу», говорячи, що це – тема для окремого, досить критичного дослідження, яке би підтвердило, що в нинішньому контенті поки що державного «UA: Перший» ані українськості, ані важливості для суспільства немає (окрім традиційних включень засідань Уряду, всіляких нарад за участю Арсенія Яценюка та новин, що суттєво програють за рейтингом «112 каналу» та «5 каналу»). Решта контенту «UA: Перший» – це, здебільшого, італійські серіали, документальні фільми про Китай, Корею, Тринидад, Тобаго тощо.

«Окремо хочу звернути увагу на реформу обласних телерадіокомпаній. На моє переконання, ОДТРК повинні стати самостійними ГРОМАДСЬКИМИ регіональними мовниками – суспільними за формою та українськими за змістом. Громадськими – оскільки ми зобов’язані дати можливість місцевим громадам мати своє телебачення і радіо, що неупереджено і цікаво розповідатимуть про життя громади.  Саме українськість має бути основною в наповненні національного теле- і радіомовлення. Протягом останнього періоду ми боремося з ворожим інформаційним впливом. А треба вже будувати свій, український світ. Чи є Україна на наших каналах? Немає. Як бачимо, навіть на каналах за державні кошти», – зауважує М. Томенко.

Отож, на його переконання, настав час серйозного експертного обговорення програмної політики каналу «UA: Перший», використання бюджетних коштів і всього того, що мусить відповідати слову «суспільне».

Довідково

Витяг із рейтингу українських телеканалів, укладений компанією Nielsen на замовлення ІТК станом на другу половину липня 2015 року, категорія Universe:

29 тиждень                %
1+1 1,77
INTER 1,59
CHANNEL UKRAINE 1,55
STB 1,19
ICTV 1,00
NEW CHANNEL 0,69
NTN 0,56
TET 0,49
PLUSPLUS 0,42
CHANNEL 112 0,39
2+2 0,36
K1 0,29
PIXEL 0,29
MEGA 0,25
ENTER FILM 0,18
QTV 0,17
NLO-TV 0,14
M1 0,14
5 CHANNEL 0,13
FIRST NATIONAL/ERA 0,11
BIGUDI 0,11
K2 0,09
24 CHANNEL 0,07
ESPRESO TV 0,07
INDIGO TV 0,06
TONIS 0,05
ZOOM 0,05
UBR 0,04
RU MUSIC 0,04
FOOTBALL1 0,04
UNIAN 0,03
SONTSE 0,03
MALYATKO TV 0,03
M2 0,03
O-TV 0,02
MUSIC BOX UA 0,02
FOOTBALL2 0,02
DISCOVERY CHANNEL 0,01
TLC 0,01
1 AUTO 0,01
FIRST BUSINESS 0,00