Допомогти дитині інтегруватися в новий шкільний колектив, включити її в освітній процес, зменшити рівень стресу, не виділяти з-поміж інших учнів як «жертву», мотивувати вчитися й досягати успіхів у навчанні — це та частина роботи, яку мають виконувати шкільні психологи по відношенню до дітей переселенців.
Фонд «Захист» продовжує роботу щодо допомоги школам Херсонщини у роботі з інтеграції та адаптації таких дітей. 29-30 січня на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» проведено семінар-тренінг з надання першої психологічної допомоги сім’ям з дітьми, дітям, які перебувають чи перебували у зоні збройного конфлікту, ознайомлення з формами і методами роботи з їх адаптації до нового місця проживання.
Близько 30 практичних психологів, соціальних працівників пройшли навчання щодо надання психо–соціальних послуг дітям тимчасово переміщеним з зони конфлікту. Навчання складалось з 3 частин. В першій частині учасників навчали особливостям первинної психологічної допомоги. Друга частина семінару була присвячена практичним вправам та індивідуальній роботі в групах, під час якої розглядали практичні випадки надання допомоги сім’ям та дітям. Наприкінці учасники ділилися ситуаціями з власної практики та обговорювали ефективні стратегії поведінки у схожих ситуаціях.
Тренери дали змогу шкільним психологам застосувати отримані знання на практиці, розігруючи в міні-групах ситуації, з якими вони можуть зустрітися в реальному житті, використовуючи при цьому власний та зарубіжний досвід психологічної допомоги. На семінарі присутні змогли усвідомити, що саме їх допомога та підтримка може зіграти неабияку позитивну роль в адаптації дітей до нових умов життя.
Тренінги відбулись в рамках проекту фонду «Захист» — «Інтеграція ВПО на базі освітніх закладів Херсонської області» за підтримки проекту «Спільне майбутнє українського суспільства після Майдану. Сприяння взаєморозумінню та співпраці в превенції конфліктів», який впроваджується Інститутом міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів (DVV International) та громадською організацією «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток».