З Дніпропетровська запустять катера в Запоріжжя, Київ і Херсон

15 Серпня 2014 10:22
Типовий Херсон

Типовий Херсон

Компанія “Дніпровський експрес” має намір відкрити пасажирські лінії швидкісних суден типу СПК “Метеор” і “Восход”. В планах – відкриття далекомагістральних ліній Київ-Дніпропетровськ, Дніпропетровськ-Херсон, а також річкового сполучення між Дніпропетровськом і Запоріжжям. Незважаючи на те, що ходові випробування і накатка маршруту заплановані на кінець серпня, вже є інформація про розклад суден і ціною проїзду. У компанії планують відродити давно забуті пасажирські судна на підводних крилах, які ще 25 років тому курсували по Дніпру і успішно конкурували з поїздами та автобусами. Таке судно може рухатися по річці зі швидкістю 75 км / год. Таким чином, весь шлях до Запоріжжя займе приблизно годину і 10-20 хвилин. А квиток обійдеться всього в 45 гривень в одну сторону. Лінію між Дніпропетровськом і Запоріжжям обслуговуватиме судно на підводних крилах “Восход”, розраховане на 71 пасажира. Це судно має двома салонами – носовою і серединним. Експрес планується без зупинок. Ціна квитка: від 38 до 48 гривень. Також подібне судно СПК “Метеор” на 123 місця планують запустити до Києва. “Метеор” в своєму розпорядженні три салонами – носовою, серединним і кормовим. А ціна проїзду, як обіцяють, буде близько 275 гривень. Прибувати теплохід буде в порт ім. Леніна. Плановані зупинки: Канів, Черкаси, Кременчук. Довідка. Всього в СРСР побудували більше 1200 суден на підводних крилах різних типів. Серійне виробництво радянських СПК фактично припинилося в кінці 80-х, хоча дещо будували до 1992-го року. Розпад СРСР негайно зробив роботу судів на підводних крилах нерентабельною. До цього вони були ефективними за рахунок низької вартості палива та державного дотування перевезень. А після 1991-го року виявилося, що собівартість перевезень різко зросла, що разом з неплатоспроможністю переважної більшості пасажирів перетворило рентабельність в збиток. У підсумку внутрішні рейси по річках колишнього СРСР припинилися.