Електронна система адміністрування ПДВ почне діяти з 1 січня 2015 року та стане системним рішенням для ліквідації «податкових ям» та махінацій з цим податком.
Ця система складатиметься з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, банку та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів.
Так, для всіх платників ПДВ в автоматичному режимі відкриють електронні рахунки в банку, який буде створений та підконтрольний Національному банку України. Усі податкові накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді, а для цього платник повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та сплатою ПДВ при імпорті товарів.
Система електронного адміністрування повинна відмовити постачальнику в реєстрації податкової накладної із сумою ПДВ у Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо платник податків попередньо не «зарезервував» суму ПДВ під таке постачання. Таким чином, за допомогою електронного адміністрування буде забезпечено відповідність сум нарахованого та сплаченого ПДВ, оскільки суми ПДВ від доданої вартості гарантуватимуться грошовими коштами. При цьому обігові кошти платників ПДВ відволікатимуться мінімально.