Порядок, що визначає механізм виплати пенсії та надання соціальних послуг громадянам України, які проживають на території Автономної республіки Крим та м. Севастополя, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 234. Також Пенсійним фондом України визначені відповідальні органи, що здійснюють пенсійне забезпечення та надання соціальних послуг мешканцям Криму та м.Севастополя. Це головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області та управління Фонду в Генічеському, Каланчацькому, Новотроїцькому та Чаплинському районах.
Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області опікуватиметься пенсійним забезпеченням осіб, що одержують пенсію відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (крім військовослужбовців строкової служби та членів їх сімей) або згідно з міжнародними договорами України з пенсійного забезпечення, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Чотири районних управління Пенсійного фонду України – в Генічеському, Каланчацькому, Новотроїцькому та Чаплинському районах Херсонської області – вирішуватимуть питання пенсійного забезпечення тих мешканців Криму – громадян України, які отримують пенсію відповідно до інших законодавчих актів. Слід мати на увазі, що звернутися за оформленням продовження виплати пенсії за законодавством України можна до будь-якого з чотирьох районних управлінь – залежно від того, куди зручніше діставатися транспортом.
Документи, які необхідно надати:
1) заява про отримання пенсії відповідно до законодавства України із зазначенням місця проживання (реєстрації);
2) паспорт громадянина України (паспорт громадянина України для виїзду за кордон).
Зазначені документи можуть бути:
– подані представником, який пред’являє документ, що посвідчує його особу, та подає документ (нотаріально засвідчену копію), що підтверджує його повноваження;
– надіслані поштою. В обох випадках справжність підпису на заяві засвідчується нотаріально.
Перерахування сум пенсій здійснюватиметься щомісяця поштовими переказами або шляхом зарахування коштів на рахунок у банку, розташованому за межами тимчасово окупованої території, з яким територіальним органом Пенсійного фонду укладено відповідний договір. Для призначення пенсії громадянам України, які проживають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, окрім інших необхідних документів, необхідно подати:
– заяву про призначення пенсії (особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально);
-тдовідку уповноваженого органу Російської Федерації про те, що особі не призначалась пенсія за місцем проживання на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя.
Вичерпний перелік документів, необхідних для призначення пенсії, міститься у Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, затвердженому постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.
Увага! Пенсія призначатиметься і виплачуватиметься тільки тим громадянам, що не отримують пенсії від уповноважених органів Російської Федерації.